úterý 19. srpna 2008

Cestou po Japonsku-Kyoto

Týden od 11-15.8 je pro Japonce tradičně časem dovolené a pro mě taky:). Prostě konečně toužené týdení volno. Huráá jde se na věc.

Význam volna: týdení volno neboli Obon week někdy i Golden week, je svátkem mrtvých-něco jako u nás Dušičky. Lidé se vracejí do rodných měst, za rodiči a pomodlit se do chrámů. Co je trochu nešikovné, je masové přemístování celého národa. Většina pracuje po celé zemi a tak není divu, že se jednou za rok chtějí vrátit a pozdravit rodiče. Jindy prostě nemají čas- nejdelší dovolená je jen týden!!! Celkem za rok 3týdny dovolené, které u většiny nejsou vybrány.

Můj cíl byl jasný: vidět hodně, stihnout co nejvíc.

První zastávka Kyoto.
Shinkanzenem "no problem"-290km/h takže 3h a byl jsem tam. Po příjezdu mě zaujalo krásné nově postavené nádraží.
Jako první jsem hned zamířil do prvních nejznámějších chrámů. Nejvyšší vysutá terasa-chrám Kyomizu. Kyoto se svými 1500 chrámy a 200 zahradamy patří ke skvostům Japonska.
Je to nádherné město, kterému poprávem patří nej. Vypadá, jak z obrázku a život zde nějvěrněji připomíná tradiční Japonsko, jak jsem si ho představoval.
Perlička Kyota je, že se zde stále procházejí pravé Gejši. Jako už jediné místo v Japonsku.
Po večerních toulkách uličkami jsem přece jednu ulovil v nejznámějíší čtvrti Gion- uličky lemované tradičnímy domy, teahouses a izakaie- rodiné hospody, kde někdy obsluhují Gejši.

Gejši se většinou objevují k večeru kolem 17h., kdy jdou hledat společnost. Jsou to dámy nesoucí velký obdiv. Krásně ustrojené, namalované, prostě jsem na ni zíral jak puk...

Město toho hodně nabízí z tradičního Japonska a já měl v plánu chrámy, zahrady, císařský palác, hrad a nasát atmosféru. Hlavně poznat opravdové Japonsko.
Jedna z druhých tváří města je po setmění. Vše se halí do tmy jen chrámy a zahrady jsou krásně osvětlené.

Druhý den jsem navštívil Golden pavilon-celozlatá budova uprostřed nádherné zahrady
-dříve dům vedoucího klanu, který řídil město.
Zen chrám a zahrada s naprostou jednoduchostí a nepopsatelným klidem. Až jsem u přemýšlení usnul:) no možná únavou. Založen mistry meče jako místo pro rozvoj svých duchovním meditací.Celkem 15 kamenů, kde každý má přesně svůj výzma a polohu. Po menším odpočinku jsem zamířil o kousek dál k Silver pavilonu.
Dále na severu města Kodai-ji, který byl darován Tokugawou po svých velkých uspěších. Místo s nádhernou zahradou a dvěma rybníčky se svatyní uprostřed.
Krásný bambusový háj...Kyoto jako druhé hlavní město má obrovský císařský palác. Dnes v něm sídlí vláda a pro veřejnost až na vyjímky nepřístupný. Vydal jsem se tedy do Nijo hradu. Komplex. kde samurajové žily a řídíly město.Před vstupem do budovy hradu.
Pagoda

Zahrady

Žádné komentáře: